Login / Logout

06 531 91 237
×

Fout

Strange, but missing GJFields library for /www/plugins/content/autoreadmore/autoreadmore.php
The library should be installed together with the extension... Anyway, reinstall it: GJFields

Voel jij je ook zo Oya lele? Niet? Je weet niet precies wat dat inhoudt? Mooi, dan zijn we meteen bij de kern van deze blog.

Deze week sprak ik een ondernemer. Hij vertelde mij wat hij doet en hoe hij dat doet. Voor hem was het volledig helder, voor mij niet. Ik moest nog 3 vragen stellen voordat ik wist wat hij deed en wat hij voor mij kon betekenen.

3 vragen is echt te veel!

Deze ondernemer is echt niet de enige die zijn marketingboodschap of zijn pitch niet helder heeft. Ik kom dat regelmatig tegen en dat is zo jammer! Want als jij vertelt wat je doet maar niemand het begrijpt, dan kan niemand ook klant bij je worden. Ze weten dan immers niet waarvoor zij bij jou terecht kunnen.

Het gaat niet om hoe

En, wat ik ook vaak tegenkom is dat de boodschap gaat over de manier waarop men te werk gaat. Terwijl je potentiële klant vooral geïnteresseerd is in het resultaat. Dus wat gaat het samenwerken met jou je klant opleveren? Welke mooie resultaten kan je klant verwachten door jou in te schakelen?

Heb jij al een marketingboodschap?

Laat de mensen weten wat je doet. Je moet dus een heldere marketing boodschap hebben. Met deze boodschap zorg je ervoor dat mensen nieuwsgierig worden en zich aangesproken voelen. Hierdoor kunnen zij mensen naar je doorverwijzen of zelf een dienst bij je afnemen.

Voor welke resultaten kun jij zorgen?

Jouw product of dienst is de oplossing voor het probleem/de pijn van je doelgroep. Bedenk daarom of je dit probleem/deze pijn kunt gaan omschrijven. Om helder te krijgen voor welk probleem jij een oplossing biedt kun je een korte brainstormsessie doen. Pak een vel papier en schrijf in 5-10 minuten voor welk probleem/of pijn jij een oplossing biedt. Uit alles wat je hebt opgeschreven, kies je de meest pakkende.

Want als jij helder kunt omschrijven waar jij je klanten mee kunt helpen, zullen zich aangesproken voelen en zijn ze sneller geneigd om klant bij je te worden.

Dus je ideale boodschap heeft 4 onderdelen:

  1. Wie help jij.
  2. Het probleem waar jij de oplossing voor biedt.
  3. De oplossing die jij hebt.
  4. Het resultaat dat jouw oplossing oplevert.

Maak nu zelf pakkende marketingboodschap!

Hieronder een stappenplan waarmee je kunt zorgen dat jouw boodschap helder en doelgericht is:

Ik help/begeleid/geef (wie/doelgroep):
Probleem:
Oplossing:
Resultaat (zo specifiek mogelijk):

Bijvoorbeeld:

Ik begeleid teams (wie) die niet goed presteren (probleem) om meer energie en plezier te krijgen (oplossing) waardoor ze productiever gaan werken (resultaat).

Ik help zelfstandige dienstverleners (wie) die een hekel hebben aan hun administratie doen (probleem) door dat werk uit handen te nemen (oplossing) zodat zij meer tijd overhouden om te doen waar ze écht goed in zijn (resultaat).

Mijn marketingboodschap klinkt zo:

Ik leer zelfstandige dienstverleners die worstelen met het vinden van nieuwe klanten om gefocust en doelgericht te werken aan hun zichtbaarheid zodat ze meer omzet krijgen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Vind jij dat het nóg scherper of duidelijker kan? Dan hoor ik dat graag. Een pitch is iets waar je steeds aan moet blijven schaven. Denk je na het lezen van mijn marketingboodschap, daar wil ik meer over weten? Stuur mij dan een mail! Dat kan naar en ik neem graag contact met je op!