Login / Logout

06 531 91 237
×

Fout

Strange, but missing GJFields library for /www/plugins/content/autoreadmore/autoreadmore.php
The library should be installed together with the extension... Anyway, reinstall it: GJFields

En nu ben je er helemaal klaar voor. Je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, je website is online en je weet wat je te bieden hebt. Laat die klanten maar komen!

Of misschien ben je al een tijdje ondernemer en merk je dat je omzet stagneert. Je eerste aantal klanten kwamen uit je netwerk maar je merkt dat anderen je nog niet weten te vinden. En jij vindt dat het tijd is voor je volgende stap, je wilt meer potentiële klanten bereiken zodat je bedrijf verder kan groeien.

Hierbij 7 tips om je zichtbaarheid te vergroten. Investeer elke week tijd in je zichtbaarheid, implementeer deze stappen en geef je zichtbaarheid en je bedrijf een boost!

Tip 1: Ga bloggen

Ga bloggen op je site en deel deze blogs op je Facebookpagina, LinkedIn, Twitter en je andere Social Media kanalen. In deze blogs deel je tips en oplossingen en laat je zien wat jij weet en wat jij kunt. Hiermee werk je aan je Know, Like, Trust factor. Mensen willen je leren kennen, ze gaan je leuk vinden en je vertrouwen.

Tip 2: Laat je zelf zien

Laat je zelf zien op je website. Plaats een leuke foto van jezelf, de bezoekers van je website zien graag wie er achter het bedrijf zit. En zeker als zelfstandige zonder personeel, ben jij je bedrijf. Dus doen ze zaken met je om wie jij bent en wat jij kunt.


Tip 3: Verstuur een nieuwsbrief

Sommige mensen vinden dat Emailmarketing zijn beste tijd heeft gehad en dat je er niet meer aan moet beginnen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens, sterker nog; emailmarketing is juist een ontzettend goed instrument om te laten zien dat jij er bent. Met je nieuwsbrief deel jij je kennis en expertise met de mensen die daar interesse in hebben.
Met emailmarketing werk jij aan je KLT factor, door regelmatig een nieuwsbrief te versturen met interessante informatie weten de mensen van jouw bestaan. Ze leren je kennen en gaan je leuk vinden.

Met je nieuwsbrief weet je dat je onder de aandacht komt bij je volgers. Je bericht komt in de inbox terecht en mensen zien het. In tegenstelling tot berichten op Social Media, daarvan is het afwachten of jouw geplaatste berichten echt zichtbaar zijn.


Tip 4: Maak een goede Facebookstrategie

Plan nu 1 uur in je agenda om een goede Facebookstrategie te maken. Door het maken van een plan weet jij beter wat voor berichten jij kunt plaatsen en hoe je zorgt dat jouw potentiele klant je leert kennen.
Hoe je dat doet? Pak een leeg A4 voor je en schrijf eens op wat jouw ideale klant van je moet weten. Wat is je passie, wat wil jij bereiken met je bedrijf, waar sta jij voor, welke resultaten lever jij? Schrijf daarna onderwerpen op waar je berichten over kunt schrijven. Zorg dat de antwoorden hiervan terug komen in de berichten die je plaatst op Facebook. Vergeet niet bij elke post te denken vanuit de klant, de klant wil weten: What’s in it for me?

Plaats 2-3 keer per week een bericht en wissel informatieve content af met luchtige en humorvolle content waarin jij laat zien hoe jij bent. Vergeet ook niet om regelmatig een Call to Action te gebruiken.

Nog een tip: wees voorzichtig met hele lange berichten over wat jij die week hebt gedaan, hoe jij je voelt en wees niet negatief. Dit is niet bevorderlijk voor je expertstatus.


Tip 5: Vergeet je emailhandtekening niet

Schrijf een goede, pakkende emailhandtekening. In je emailhandtekening kun jij je gratis checklist, je Ebook, je Facebookpagina of je nieuwe workshop promoten. Een hele mooie kans om dit nogmaals onder de aandacht te brengen bij je (potentiele) klanten.


Tip 6: Vraag je klanten om referenties

En wees niet bang om je klant daarin aan te sturen. Vaak vinden klanten het erg moeilijk om zo maar iets op papier te zetten. Mail ze daarom een paar vragen waar ze antwoord op kunnen geven en vraag ze ook om het voor een bepaalde datum terug te sturen. Hierdoor krijg jij een referentie waar jij wat mee kunt. In de vragen die je mailt kun je vragen om:

  • het resultaat van jullie samenwerking,
  • de worsteling of het probleem dat ze hadden,
  • wat ze waarderen aan jou,
  • wat jou goed maakt in het werk wat jij doet.

Deze referenties plaats jij natuurlijk op je website en je Social Media kanalen. En nee, dat is niet opscheppen. Dat is juist laten zien wat jij kunt en welke waarde jij kunt leveren.


Tip 7: Zorg voor een goed LinkedIn profiel

LinkedIn is een groot netwerk waar zich veel professionals bevinden. Helemaal als je B2B (business to business) werkt, kun je niet zonder een duidelijk LinkedIn profiel. Zorg dat je laat zien wie jij bent en wat je kunt. En vergeet daarbij niet om een goede, resultaat gerichte samenvatting te schrijven waar je ook meteen je contactgegevens in vermeld!

Dat waren mijn eerste 7 tips. Ga hier mee aan de slag, implementeer deze tips en je zult zichtbaarder worden. Je zult merken dat meer mensen je gaan zien en je weten te vinden.


Wil je nog meer tips voor een betere zichtbaarheid? Download dan mijn Ebook, daarin bespreek ik 30 tips om beter gevonden te worden door je potentiele klant. Je kunt dat Ebook hier vinden.


Wil je hier eens met me over doorpraten? Elke maand heb ik ruimte voor 4 kennismakingsgesprekken. Die zijn helemaal gratis en tijdens deze gesprekken geef ik je al tips en tools om aan de slag te gaan met de groei van je bedrijf. Wil je graag zo’n kennismakingsgesprek? Wees er dan snel bij want vol is vol. Mail me op !