Login / Logout

06 531 91 237
×

Fout

Strange, but missing GJFields library for /www/plugins/content/autoreadmore/autoreadmore.php
The library should be installed together with the extension... Anyway, reinstall it: GJFields

Is het je wel eens opgevallen dat veel websites op elkaar lijken? Vind jij dat saai? Het is juist makkelijk. Door dezelfde basis aan te houden weet je bezoeker meteen hoe je site werkt en waar hij alles kan vinden. Het website bezoek duurt vaak maar kort, overtuig daarom je bezoeker meteen om op je website te blijven. Het is belangrijk dat je bezoeker de juiste informatie op de juiste plek kan vinden.

Daarom een blog over het belang van een goede website. Zorg ervoor dat het geen zoekplaatje wordt!

Een goede website heeft als basisopbouw:

Logo: altijd links in de bovenste hoek. Met daaronder een tagline, dat maakt meteen veel duidelijk!

Menu: horizontaal bovenaan of verticaal links. Zeker niet onderaan en ook niet op beide plekken tegelijk.

Belangrijke pagina’s: Home, Product/Dienst, Over, Contact. Vergeet ook niet een aantal recensies van je klanten op je pagina te plaatsen.

Je boodschap: datgene waar het op je website om gaat, staat links in het blok. Met een duidelijke Call to Action er onder.

Rechts: daar heb je nog wat ruimte, daar kun je nog wat leuke dingen in kwijt zoals: je nieuwste blogartikel, je contact gegevens, je gratis E-book of een aanmeldingsvak voor je nieuwsbrief.

 

Tarieven

Heb jij je tarieven overzichtelijk op je website staan? Of is het een zoekplaatje? Moeten ze klikken, doorklikken en nog eens klikken voordat ze zien wat jij ze te bieden hebt en wat je daarvoor vraagt? Of is het zelfs zo dat ze een PDF moeten aanklikken waarin de tarieven staan?

Ik zag laatst een goede training op een site waarvan ik dacht, dat is interessant, daar wil ik misschien wel heen. Maar er stond geen prijs bij en ik moest dus op zoek. Maar, waar kun je de prijs dan vinden? Op een apart tabblad? In een aparte PDF? Uiteindelijk heb ik na een tijdje zoeken de prijs wel gevonden maar was ik er al klaar mee.

Niet echt handig, zeker niet als je weet dat het gemiddelde website bezoek 10-13 seconden duurt. Als de prijs er dan niet bij staat, hoe mooi het product of de workshop dan ook is, denk ik snel ‘laat maar zitten’. En dat heb jij vast ook. Zou je klant daarin dan anders zijn?

Als je potentiele klant zover is dat hij wil weten wat jij kost, dan moet je ook zorgen dat hij dat te weten komt. En dat moet geen speurtocht worden. Dat moet gewoon helder en duidelijk op je website staan zodat je klant tot actie over kan gaan en product of dienst gaat afnemen.


Jouw resultaten

Wat lezen jouw bezoekers op je website? Leg jij uit hoe jij je werk doet? Of leg je uit wat de resultaten zijn die jij bereikt als zij jouw inschakelen?
Welke van deze twee is het belangrijkste voor je klant?

Hoe je het doet, maakt ze uiteindelijk niet uit. Ze willen resultaat, daarom gaan ze op zoek naar iemand die ze kan helpen. Ze willen jou inschakelen om het beoogde resultaat te halen. En hoe je dat doet, dat maakt ze niet zoveel uit. Laat daarom je uitleg hoe jij werkt achterwege en benoem vooral het resultaat.

Het blijkt namelijk uit onderzoek dat je ‘reptielenbrein’ de keuzes maakt en niet je rationele brein. En dat reptielenbrein is erg gevoelig voor resultaten.

Je hersenen bestaan namelijk uit 3 lagen:

  • je relationele brein
  • je emotionele brein 
  • je reptielen brein

Het emotionele brein is verantwoordelijk voor je emoties zoals woede, verdriet, vreugde en opwinding. Je reptielenbrein is je ‘basis’ brein en reageert sterk op keuzes die te maken hebben met overleving en je instinct. Je primaire reacties komen dus vanuit dit stukje van je hersenen.
Het relationele brein ervaar je op een bewust niveau, met je relationele brein kun jij relativeren.

Er is veel onderzoek gedaan naar deze 3 delen van het menselijke brein. Het blijkt dat het reptielenbrein veelal de keuzes maakt. En dat reptielenbrein is erg gevoelig voor het resultaat, voor de voordelen die het zal opleveren. Nadat de keuze is gemaakt, gaat het relationele brein verdedigen waarom het een goede keuze is.

Vergeet daarom niet op je site te zetten wat werken met jou oplevert. Maak een mooie duidelijke opsomming, zoals hieronder:

Je gaat meer geld verdienen
Je krijgt meer klanten
Je wordt succesvoller
Je krijgt meer status

Hierdoor zal de bezoeker van je website eerder overgaan tot actie. En dit geldt natuurlijk ook voor je E-book of je nieuwsbrief. Benoem duidelijk de voordelen en de bezoeker van je website zal zich sneller inschrijven.
Wil je meer weten of wil je dat ik eens naar je website kijk? Neem dan contact met me op via !