Login / Logout

06 531 91 237
×

Fout

Strange, but missing GJFields library for /www/plugins/content/autoreadmore/autoreadmore.php
The library should be installed together with the extension... Anyway, reinstall it: GJFields

Denk je wel eens aan het einde van de dag, waar is de tijd gebleven? Had je veel meer willen doen maar is dat niet gelukt?

Ook jouw tijd is kostbaar.

In deze tijd waarin we het vaak druk hebben is tijd een kostbaar goed. De tijd die wegglipt krijg je helaas niet meer terug. Gelukkig zijn er een aantal manieren beter om te gaan met je kostbare tijd. Door betere keuzes te maken kun je effectiever gaan werken. Gelukkig is er dus wat aan te doen.

Hoe? Dat ga ik je in deze (en volgende) blogs uitleggen.

Doe 20% en laat het 80% opleveren.

Ken je het principe van Vilfredo Pareto en zijn 'wet van Pareto'? Die wordt ook wel het 80/20 principe genoemd. In 20% van je tijd kun je 80% van je resultaten bereiken. Dus 20% van je werkzaamheden zorgen voor wel 80% van je omzet/inkomen.

Een werkweek van 4 uur.

De jonge Amerikaanse ondernemer Timothy Ferriss heeft dat heel radicaal toegepast bij zijn werk en heeft er een boek over geschreven: ‘Een werkweek van 4 uur’. Hij analyseerde zijn werkzaamheden en kwam tot de conclusie dat hij een paar grote betalende klanten had die keurig op tijd betaalden en waar hij weinig tijd aan kwijt was. Aan een aantal andere, kleinere klanten, was hij heel veel tijd kwijt. Dingen uitzoeken, achter ze aan bellen etc.

Hij besloot dat het anders moest en stootte de kleine klanten af, zorgde ervoor dat hij een paar extra grote klanten kreeg en hoefde ineens veel minder uren te werken! En zijn omzet verdubbelde ruim!

plaatje over takenMaak ook keuzes!

Zo extreem hoef jij het niet meteen door te voeren maar het is wel goed om goed naar je werkzaamheden te kijken. Want verandering krijg je door inzicht in je acties. Maak je lijst als volgt:

  1. Schrijf alle werkzaamheden die jij doet onder elkaar op. Ook de werkzaamheden die je eens per maand, eens per kwartaal of eens per jaar doet.
  2. Kijk naar de lijst en schrijf achter elke taak: de frequentie van de taak, de prioriteit, of het geld op levert en of je er energie van krijgt.

Door je werkzaamheden te analyseren krijgen jij meteen inzicht in wat je allemaal doet en welke bezigheden een snel resultaat opleveren. Zo kun je meteen keuzes maken en effectiever gaan werken. Denk er eens over na, welke taken zou je niet meer moeten doen?

Ik ben er van overtuigd dat elke ondernemer met een paar simpele stappen zijn/haar bedrijf kan laten groeien. In een paar stappen naar meer klanten, meer zichtbaarheid en meer doelgerichtheid. Goede keuzes helpen je écht vooruit.

Hulp nodig?

In de volgende blog ga ik nog dieper in op het analyseren van de taken en het maken van keuzes in de taken. Kun je niet wachten of wil je eens met me sparren? Neem contact met me op via voor een gratis Skype sessie!